Vacature

Senior Portfoliomanager Publieke Sector

7+ jaar ervaring, bij voorkeur bij (semi-) overheidsorganisaties

Ben jij een ervaren portfoliomanager die het publieke domein van binnenuit kent? Weet jij strategische doelen om te zetten in haalbare realisatie? En heb jij het lef om focus aan te brengen waar belangen uiteenlopen? Dan zoeken we jou.

Jouw impact

Als senior portfoliomanager werk je op strategisch niveau bij opdrachtgevers in het publieke domein, zoals ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies of zelfstandige bestuursorganen. Je helpt bestuurders en directeuren om koers te houden in een complexe omgeving vol verandering. Jij brengt structuur aan in het veranderportfolio, verbindt strategie aan uitvoering en zorgt voor een bestuurbaar geheel. Daarmee draag je concreet bij aan maatschappelijke opgaven.

Wat je doet

  • Je richt portfoliosturing in of verbetert deze, altijd maatwerk en afgestemd op de organisatiecultuur.
  • Je helpt bij het prioriteren van initiatieven en het versterken van besluitvorming.
  • Je creëert inzicht en overzicht, ook in organisaties met een lage verandercapaciteit.
  • Je verbindt mensen, doelen en middelen – en maakt spanningen bespreekbaar.
  • Je fungeert als strategisch adviseur én als implementator.

Wat jij meebrengt

  • Minimaal 7 jaar ervaring in portfoliomanagement, bij voorkeur bij (semi-) overheidsorganisaties.
  • Diepgaande kennis van verandermanagement, bestuurlijke processen en governance.
  • Ervaring met methodieken als Agile, MoP, P3O, SAFe of vergelijkbaar – en het vermogen om daar flexibel mee om te gaan.
  • Een academisch werk- en denkniveau (Bedrijfskunde, Bestuurskunde, of verwant).
  • Sterk ontwikkelde analytische en communicatieve vaardigheden.
  • Sensitiviteit voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
  • Positief kritische interesse in de ontwikkeling van AI en de toepassing daarvan bij portfoliomanagement binnen de (semi-)overheid.

Wat wij bieden

  • Een vast dienstverband bij een toonaangevend bureau op het gebied van portfoliosturing.
  • Projecten die er maatschappelijk toe doen – je werk heeft betekenis.
  • Veel ruimte voor eigen initiatief, ondernemerschap en professionele ontwikkeling.
  • Een open, collegiale cultuur met gedreven professionals.
  • Hybride werken en een mobiliteitsbudget op maat.
  • Salaris tussen € 75.000 en € 95.000, afhankelijk van ervaring.

Over Intermedius

Intermedius is al ruim 18 jaar expert in portfoliomanagement en portfoliosturing. Wij helpen organisaties bij het realiseren van hun ambities – van beleid tot uitvoering. Onze kracht ligt in het verbinden van strategie met realisatie, met oog voor context, mensen en systemen.

De werklocaties zijn met name in de Randstad, de driehoek Utrecht, Rotterdam, Amsterdam. Veelal wordt er hybride gewerkt waardoor je meer tijd overhoudt voor andere leuke dingen.

Wil je meer weten?

Neem contact op met Otto ten Dam (06-10 01 13 86) of Nicôle Castelijn (06-30 82 81 58).

Je kan natuurlijk ook direct je cv mailen naar hr@intermedius.nl. Een motivatiebrief is niet nodig. We starten liever met een informeel gesprek (telefonisch of op kantoor), om te horen wat je zoekt en drijft.

Wil je kennismaken met een van onze collega adviseurs om te horen hoe het is om bij ons te werken? Dan organiseren wij dit uiteraard graag voor je.

Post it's uitwerken

Over Intermedius

Volledig gespecialiseerd in portfoliosturing? Dat is Intermedius. Al bijna 20 jaar helpen we organisaties met het maken van (strategische) keuzes en besluiten. We richten de besluitvorming zo in dat organisaties klantgericht en wendbaar zijn. Onze betrokken consultants helpen jouw organisatie met de gewenste inzichten. Om met de juiste mensen op de juiste plek samen te werken aan hetzelfde doel. Om ambities écht te realiseren.

Sollicitatieprocedure

1. Stuur je cv in

Je ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie van onze recruiter via e-mail of telefoon. Is er voldoende aansluiting?

2. Eerste van 3 gesprekken

Dit is een kennismakingsgesprek met als doel elkaar beter te leren kennen. Wat is jouw motivatie om bij Intermedius te solliciteren? En hoe kunnen wij jou helpen jouw ambities verder te realiseren? Uiteraard komen ook de ambities van Intermedius aan bod en jouw rol hierin.

3. Tweede gesprek. Je komt steeds dichterbij …

Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op wie jij bent, jouw werkervaring én wat jouw ambities zijn. Daarnaast zijn we benieuwd hoe jij tegen ons vakgebied aankijkt. Bij dit gesprek zal naast één van de partners ook een consultant aansluiten. Vraag haar/ hem de hemd van het lijf hoe het is om bij Intermedius te werken.

4. Presentatie. Het wordt nu wel echt serieus

Laat ons zien hoe jij jouw rol binnen Intermedius ziet. Wat ga jij ons bieden én wat heb jij hiervoor nodig? Daarnaast geef je aan hoe jij aansluit bij onze organisatie o.b.v. onze kernwaarden. Na afloop hoor je direct of we jou een voorstel doen en hoe deze eruit ziet.

5. Gefeliciteerd. Je werk bij de absolute top in Nederland!

Welkom in ons team! We gaan ervoor zorgen dat je iedereen zo spoedig mogelijk leert kennen.